Respekt ska man ha..

Blir så himla trött på folk som inte har någon respekt alls. Finns många olika sorters respekt, men ska berätta vad jag menar. Igår (inatt) snackade jag med några jag inte känner på skype, vi snackade i 2 timmar och skrattade och hade roligt, sen la jag på, ringde en annan och snackade där en stund. Sen snacka jag med dom första igen då la dom andra till några andra och det va skit kul för jag gillar att snacka med många och nya människor.Vi snackade och skrattade i 2 timmar till och hade jättekul, MEN efter ett tag började den "nya" som dom la in och kaxa as mycket, ja han sa nog allt möjligt. Äckel, hora, fitta, dra åt helvete och massa mer saker, Där blev de för mycket, man visar respekt åt människor, även om man inte känner dom. Man kallar inte någon för någonting när man inte känner personen och vet hur dom mår. Iallafall så snackade vi och dom gick över gränsen. Jag la på och skrev i privat chatt med en av dom att dom bör tänka på vad dom säger/gör för det kan ta hårt på folk. Och det är inte roligt när man får höra sånna saker. Till en början fattade han ingenting, det va då jag fick skicka den där långa texten jag skrivit och sparat på min dator för några veckor sen. Den va lång och den va om mitt liv, efter han läst den skrev han bara.. Det va djupt. Han fattade att man inte ska kalla folk för saker, han fattade att man ska visa respekt för de kan bli jävligt fel. Då va det bara han som sa alla sakerna som skulle fatta med, skrev med han i nästan 2 timmar, men han fattade ändå inte. Eller jo, han verkade fatta bara att han inte ville erkänna att han hade gjort fel. Det slutade med att vid klockan 7 på morgonen fick jag gå och lägga mig, för de gick inte snacka med honom. Han ville ju inte ge med sig och våga ha fel.
Visst att vi skojade och sånt, men när man skojar om saker som är allvarliga som jag lixom fått höra i ett halvår från mina fd vänner och sen kommer han och säger samma sak, det drar bara upp såren.

~
Ja nog om det samtalet, det jag ville komma med är att man ska visa respekt mot alla! Man ska inte slänga ut som massa saker för man vet inte hur personen tar det. Det kan gå riktigt fel faktist.
Nu ska jag äta, så vi hörs senare. Puss!

//Miiicha

Kommentarer
Postat av: Ninni

Bra skrivet

2011-12-11 @ 14:50:20
URL: http://ninnzanlee.blogg.se/
Postat av: Anonym

dagens lucka är öppen! kolla vad dagens priser är och var med och tävla här:

http://hannalovisasol.se/2011/december/julkalender-dag-11.html#comment

2011-12-11 @ 15:42:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0