självförtroende..

vad tänker ni på när ni hör ordet självförtroende?

jag tänker på massa olika saker, både bra och dåligt. vi kan börja med det bra.
det som är bra tycker jag är att om man har bra självförtroende så vågar man stå för det man tycker och tänker, man tycker man ser bra ut, det är ingen som kan komma och säga å va ful du är och du tar åt dig för du vet att du är fin! det som kanske är mindre bra med för bra självförtroende är att man kan lätt blir för kaxig, att man klankar ner på alla andra för att du inte tycket att dom ser lika bra ut som dig själv. samma att man slänger lätt ut kommentarer som är elaka för man har för bra självförtroende. nej det måste ju inte alltid vara så men oftast är det de. men när man har dåligt självförtroende då? ja det är ju tvärt om. om någon säger att man är ful så tar man åt sig jätte mycket av de, men känner sig jätte ful fast man kanske inte är så ful. man vågar kanske inte stå för det man tycker och tänker. och då blir man lätt tyst. och har man dåligt självförtroende och någon kommer och säger va fin du är idag, så kan man inte ta in det för man själv tycker att man inte ser bra ut.
personligen tycker jag att man INTE ska ha för bra självförtroende, men man ska ha självförtroende för att veta att man är fin och man ska våga säga det man tycker och tänker utan att bli kaxig. alla är vi fina på våra sätt, alla har brister fasten man kanske inte ser det på alla. jag menar ibland tycker jag att jag är söt, jag kan till och med tycka att jag är snygg på vissa bilder. men ska jag vara helt ärlig har jag väldigt dåligt självförtroende, säger någon att jag är fin/söt/snygg eller nått så kan jag inte ta in det, för jag tycker själv att jag är jätte ful. ah det är hemskt faktist. men jag har bra självförtroende för att säga vad jag tycker och tänker. men annars inte.

ja, svara gärna på frågan jag skrev högst upp.
ALLA är vi fina, men vi har våra brister. Ingen är perfekt, bara på våra egna sätt.

//Miiicha

Kommentarer
Postat av: Cassi ♥ I'm the sweetest bitch you'll ever meet!

nice blogg! Blond eller brunett, snälla tyck till o säg vad du tkr :)

2011-12-08 @ 17:14:29
URL: http://www.nattstad.se/cassilicious
Postat av: Maj - en bra träningsblogg

Det är aldrig dåligt att ha bra självförtroende, det är när det går över till arrogans som det blir för mycket! :-D

2011-12-09 @ 18:39:06
URL: http://majjohansson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0