vad är egentligen..

Ja, vad är egentligen mobbning? Mobbning kan vara på så många olika sätt.
Jag tycker att mobbning är när man hackar på en person hela tiden, och när man snackar skit om personen när den inte vet om det. Ska jag vara helt ärlig så har inte jag ett exakt svar på vad mobbning är så jag googlade.
För er inte är helt säkra på vad mobbning är eller alla olika sorters mobbning som finns så kolla här..
http://www.visarespekt.nu/?section=3&page=07 där står väldigt mycket om mobbning, sen finns det ju även många andra sidor där dom skriver om just mobbning.
Jag själv tycker att mobbning borde stoppas med en gång! Blir så otroligt arg och ledsen när jag ser någon som blir mobbad eller någon som faktist mobbar någon. 
Att bara stå och titta är lika taskigt det. Gå istället fram och säg till personen som mobbar att dom ska lägga av, säg STOPP. Eller gå till en vuxen med en gång och tala om vem det är som mobbar och vem det är som blir utsatt.
Ja nog om detta blir nästan arg av att bara sitta och skriva detta.

google bild..
Men ja en fråga ifall du vill svara. Har du blivit mobbad eller mobbat någon? Vad gjorde du isåfall?

//Miiicha

Kommentarer
Postat av: Isa

Ja det har jag. När jag gick i sjuan & åttan blev jag kallad för massor av saker varje dag. Som tur var har jag börjat gymnasiet och slipper allting nu.



Jag tror inte det går att stoppa en mobbare, skadan är redan skedd för personen. Personen har svårt att sluta, dock kan det ju bli mycket bättre. Jag tror på att man ska skaffa förebyggande syfte mer!

2011-12-08 @ 19:08:04
URL: http://inspiredbyisa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0