känsligt..

Har någon kallat dig, ful, äcklig, hora, bög, ja listan kan bli lång tyvärr. Det är samma för mig, under det senaste halvåret har jag blivit utsatt av en sorts mobbning. Folk har kallar mig både de ena och de andra, dom har spridit rykten om mig och massa andra saker med. Varför håller folk egentligen på såhär? Har ni inget bättre för en än att klanka ner på folk? Tänk lite på vilka effekter det kan ge hos folk. Det finns dom som tar åt sig jättemycket av det och till och med tar livet av sig för att någon kallar dom något. Jag är en stark person, jag tänker inte ge upp. Jag har aldrig varit mobbad innan, men jag har haft folk som klagar på mig. Men det har jag skitit i innan. Men när man nu gång på gång får höra samma sak av den personen man litade på mest så gör det ont, och det är inte fören nu jag tar åt mig av vad folk säger. Kallar någon mig ful, äcklig eller något så börjar jag gråta med en gång. Innan va jag hal som en ål, all skit folk sa om mig bara gled av mig. Jag brydde mig inte för 5 öre, för jag visste att jag är bättre än så! Men nu tar jag åt mig av allt, och de som folk sa för flera år sedan gör ont nu. Men jag tänker inte visa mig svag, jag tänker inte låta någon få mig att må så dåligt igen! Aldrig mer!

Ta hand om er alla! Ser ni någon som blir mobbad gå fram och säg STOPP!

//Miiicha

Kommentarer
Postat av: Andreas

Idioter finns och kommer alltid att finnas. En central sak som jag tror att man måste göra inom skolan är att fimpa antimobbingprogrammen i skolorna och sluta med kamratstödjare. Det leder absolut ingen vart. För vad får man ut av det? Absolut ingenting. Det som händer är att mobbarna tar på sig ansvaret och belönas i form av en bioboljett eller ett gratis kaffekort i skolcafeterian. Snacka om att ge privata atkörer möjligheten till att tjäna pengar på att mobbingen i skolan inte blir bättre.

Undervisa i stället tidigare i psykologi och ge lärarna större auktoritet. Förmedla ett känslomässigt budskap och ta in fler som föreläser om mobbing. Bort med censurer och tecknade skitfilmer om mobbing. Gör ett seriösare upplägg istället för att spendera pengarna på skit. Det är vad jag tror.

2011-12-08 @ 23:07:02
Postat av: Cassi ♥ I'm the sweetest bitch you'll ever meet!

åååh tackar ;) yeah jag gillar med det blonda fifan ;) händer i helgen då ? :D

2011-12-09 @ 13:51:55
URL: http://www.youtube.com/watch?v=rc46qtxUjxY

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0